Öka kundupplevelsen och er kundsupport

Idag är konkurrensen bland e-handlare på nätet enorm. Därför är det viktigt att hela tiden se till kundernas bästa och att kunna erbjuda en bra shoppingupplevelse för att lyckas. En bra kundupplevelse kan även locka kunderna till att välja er igen när det är dags för nästa köp. Här är även kundsupport en viktig del för att göra missnöjda kunder nöjda.

Vad är bra kundupplevelse online?

En av de viktigaste faktorerna när det kommer till digital kundservice är svarstiden. Kunderna förväntar sig snabba svarstider och blir frustrerade om det dröjer för länge. Risken för att de istället vänder sig till en konkurrent ökar också om kunden inte är nöjd med servicen.

Hur löser man då detta? Lägg till en chatbot för att förbättra kundens upplevelse och förenkla er kundsupport. Det är ett enkelt sätt att göra kunderna nöjda och att ge dem korta svarstider, vilket även effektiviserar ert arbete. Dessutom är det den kanal som kunderna helst vill kommunicera via, enligt en undersökning. Mer än hälften av alla konsumenter föredrar faktiskt det framför att ringa till kundservice. Via en chatt så kan ni även bli personliga med era kunder och stärka ert varumärke inför framtiden. Kort sagt är det är alltså en vinst både för er och era kunder.